Frederike in Costa Rica!

Korte update

Eventjes een hele korte update; want schrijven is er volledig bij ingeschoten de afgelopen weken.

Ik ben inmiddels klaar in San Jose met mijn taallessen, en ben net gearriveerd in Montezuma voor mijn vrijwiligersproject. Ik weet nog niet hoe lang ik hier ga blijven.
Het weekend na Puerto Viejo heb ik op vrijdag een tour van een halve dag gedaan naar de vulkaan Irazu, waar je op kan en de drie kraters kan zien, en op dezelfde dag heb ik het Nationaal Museum bezocht. De rest van het weekend ben ik naar La Fortuna geweest, het plaatsje bij de actieve vulkaan Arenal, waar ik ook een tour heengemaakt heb en heb gezwommen in een van de 'hot springs'. Helaas was het zwaarbewolkt dus heb ik 's avonds in het donker de beroemde lavastromen die je hier kunt zien, niet gezien.

De afgelopen week en het weekend was een chaos; er moest heel veel geregeld worden en er ging heel veel mis. Ik wilde met Julia, Duits meisje, naar Montezuma maar dat kon niet, andere plaatsen konden ook niet vanwege een kapotte brug die de panamerikaanse snelweg afsloot, na heel veel gedoe was de enige mogelijkheid dat we ergens heengingen vanwaaruit we weer terugkonden naar San Jose voor een extra nacht en daarna pas naar onze projecten. Dus zijn we naar Puerto Viejo gegaan, voor haar de eerste keer, voor mij de tweede. Onderweg ontmoetten we bij toeval een Nederlands meisje met wie ik in Nederland al ge-emaild had en die ging ook mee.

Zondagavond was ik terug bij mijn gastgezien en vanochtend had ik om 6 uur de bus naar Puntarenas, daar de ferry naar het schiereiland en daar opnieuw de bus, en toen in een plaatsje een andere bus naar Montezuma.

Het gedoe van de afgelopen week omvatte verder heel veeel gezeur rond mijn camera (die de reparatie niet overleefd heeft; de camerawinkel heeft een nieuwe voor me in elkaar gezet. vraag niet naar de details) en rond mijn geld, want het gestuurde geld was eerst op, vervolgens vond ik een werkende pinautomaat, vervolgens stopte die met werken en moest ik op het allerlaatste moment mama nog een keer vragen geld te sturen en dat moest ik in Puerto Viejo ophalen.

Nou ja, alles is weer goed gelukkig.

Of er zolang ik hier ben nog meer foto's en verhalen volgen weet ik niet, want ik moet maar zien wanneer ik weer internet heb.

Ciao!!

Reacties

Reacties

mama

Ben altijd weer blij iets van je te horen en je foto's te zien. Ik zit nu op mijn werk en het is heel rustig. Ik hoop dat je iets hebt aan je "nieuwe " camera zodat je iets kan vastleggen van het project waar je zit. Ben heel benieuwd wat je nu doet. Ik hoop dat je een gelegenheid vind om ons op de hoogte te houden.

Liefs, mama

m & p

Hi Free,
Bedankt voor je mooie kaart. Intussen zijn we erg benieuwd hoe het verder gaat want we hoorden van Liesbeth het slechte nieuws dat dat park overboekt was. Veel sterkte met alles en liefs van ons!

opa en Madelein

Lieve Fré,
Vanavond lazen we al je verhalen nog eens rustig door. Wat een fantastische reis maak je weer! Geweldig om in die 2 zeeën te zwemmen. En al die dieren in het oerwoud! Enig ook, al die reizende mensen en al die ontmoetingen die je hebt. Leuk om te lezen dat je Spaans nog zo goed was blijven hangen! Wij zagen de voetbalfinale in een tent bij de Canche op de camping. Sommige Nederlanders gingen vroegtijdig weg, omdat ze de spanning niet konden verdragen. Het gezelschap Nederlanders, Engelsen, Fransen, Duitsers hield de sfeer nogal lauw. Er waren natuurlijk ook geen Spanjaarden! Goh, hoe heb je het nu op je werkplek....geen internet.....geen nieuws, even zoals het vroeger was: geen contact met thuis. Ook een ervaring. Hopelijk is alles goed met je. Wij hadden een heerlijke vakantie en kwamen 5 augustus voldaan weer thuis. Baila was hééél blij om weer los te kunnen rennen, maar ze durfde vanwege Micky in de deuropening niet naar binnen. Later renden ze achter elkaar aan en waren zichtbaar blij elkaar weer te zien.
Lieve reizigster: heb het heel goed. We kijken uit naar je volgende bericht. Liefs van Madelein en opa
Dank voor de mooie kaart!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!